Broń dla początkujacego

Broń, amunicja, itp.

Moderator: Cyzio

Broń dla początkujacego

Postprzez kkuuba512 » 18 lutego 2013, 10:23

Witam, jestem osobą początkującą , i jak do tej pory posługuje się strzelbą IŻ 12 bok z 1965r. dostałem ją od taty, niestety mój ojciec z powodu zdrowia nie jest w stanie polować... i wracając do tematu, chciał bym kupić sobie sztucer, i mój uparty ojciec buntuje mnie żebym sobie kupił na początek Carl Gustaf 6.5 x55 i do tego lunetę marka jeszcze nie wiem to zależy od ceny ale podejrzewam że będzie to 3-12x56, i niestety co do broni nie mogę znaleźć informacji które by mnie oświeciły, więc zwracam się do forum o opinię jaką nosi ta broń i czy luneta ta będzie pasowała do tego sztucera. dzięki za zainteresowanie i czekam na odpowiedzi:)
kkuuba512
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 lutego 2013, 01:50

Re: Broń dla początkujacego

Postprzez bock » 18 lutego 2013, 11:54

Witam.
Coś w tym jest, że ojciec namawia do tego wyboru :)
Carl Gustaf podobnie jak Husgvarna jest świetną bronią [b]niestety[/b] już nie produkowaną. Pytanie o jakiej broni mówimy. Jest sporo sztuk ze szwedzkiego z demobilu i są to egz. warte uwagi , oczywiście dobrze skonsultować to z rusznikarzem gdy sie nie ma pewności. Ostatnie nowe CG 2000 trafiły ok.99 roku i zniknęły jak bułeczki. Bron prosta, celna i niezawodna. Bazuje na sprawdzonym Mauserze 98. Bez obaw o ewentualne naprawy, Sporo egzemplarzy jest w kraju włącznie ze strzelectwem dalekodystansowym głównie w 6,5x55 SE. Dobry znajmy ma Carl Gustaf 2000 mk 2 kal. .3006 pełne drewno. Jest to broń bez charakterystycznego bezpiecznika jak w Mauserach(skrzydełka) podobnie jak w CZ-tkach. , z bezpiecznikiem umieszczonym po prawej stronie. Porównując pracę zamka W Tikka T3 a CG jest tak samo płynna i pewnie pazur wyciąga amunicję. Gdzie w CZ550 daje się od razu zauważyc różnicę. Oczywiście nie neguję sprawności CZ-tki.
Kaliber 6,5xx55 SM(wg. normy CIP SE)