Gończe poszukiwane! Potrzebne włosy!

Rasy psów, zawody, szkolenia

Moderator: Cyzio

Gończe poszukiwane! Potrzebne włosy!

Postprzez mperla » 16 listopada 2007, 15:11

Drodzy Państwo,
Jestem studentką studiów magisterskich na kierunku Zootechnika SGGW. Tematem mojej pracy magisterskiej jest: Polimorfizm sekwencji DNA u wybranych linii genetycznych gończego polskiego.
Założeniem pracy jest identyfikacja i charakterystyka, przy pomocy technik molekularnych, linii genetycznych występujących w obrębie tej rasy w Polsce.
Do rozpoczęcia badań potrzebuję jednak materiału badawczego w postaci włosów psów.
- włosy powinny być wyrwane (wtedy włos posiada cebulkę) a nie odcięte lub wyczesane
- najlepiej pobrać je z nasady ogona (jest to miejsce mniej wrażliwe na wyrywanie włosów), jednak włosy nie musza pochodzić z jednego miejsca
- liczba włosów z cebulkami pobranych od każdego osobnika nie powinna być mniejsza niż 10 (optymalnie 20-50- to jest mały pęczek włosów)
Zwracam się z uprzejmą prośbą o zebranie takiego materiału i włożeniu go do papierowych, opisanych imieniem psa i płcią, kopert. W jednej kopercie powinny znaleźć się włosy od jednego osobnika, kopertę z włosami należy starannie zakleić aby nie doszło do zanieczyszczenia, ubytku lub zniszczenia materiału.
Do równoległej analizy potrzebuję również kserokopii rodowodu.

Mam nadzieję, że spełnicie Państwo moją prośbę i z góry dziękuję za pomoc.
Z poważaniem

Magdalena Perlińska
mperla@wp.pl

Katedra Genetyki i Ogólnej Hodowli Zwierząt
ul. Ciszewskiego 8
02-786 Warszawa
mperla
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 listopada 2007, 15:09

Postprzez mperla » 16 listopada 2007, 15:11

Wyniki badań genetycznych nie będą bez zgody właścicieli wykorzystane w żadnym innym celu oprócz wymienionego. Wyniki analiz genetycznych poszczególnych osobników wykorzystane w mojej pracy zostaną zakodowane (z wyjątkiem przynależności do linii genetycznej) i nie będą ujawnione bez zgody właścicieli.
mperla
 
Posty: 3